Cancerul oral – un diagnostic precoce salvează vieți

• Sănătate Orală   •   04 Iulie 2020

Clinica stomatologică SaraDent din Pitești răspunde întrebărilor dumneavoastră

Cancerul oral este cunoscut și sub numele de cancer bucal sau tumoră malignă orală si se manifestă ca o tumefiere sau ca o leziune a mucoasei bucale care nu se vindecă, provocată de dezvoltarea și de divizarea necontrolată a celulelor.

Semnele  cancerului oral nu sunt chiar uşor de depistat, tocmai de aceea sunt atât de importante vizitele la medicul stomatolog şi la medicul de familie pentru controale de rutină.

Simptomele cel mai des întâlnite în cancerele orale sunt:

• sângerare la nivelul cavităţii bucale;
  • pete de culoare roşie intense, netede;
  • pete albe sau pete mixte de culoare albă şi roşie;
  • dificultate sau dureri la înghiţire;
  • dureri ale dinţilor.

Cancerul oral descoperit precoce cu ajutorul Screeningului cu VELscope salvează vieți

Screeningul cu VELscope este o metodă non-invazivă, bazată pe fluorescența tisulară, ce are capacitatea de a diagnostica precoce modificări a mucoasei cavității orale.

Aparatul emite o lumină cu o anumită lungime de undă. Datorită gradului diferit de absorbție a luminii de către celulele sănătoase/bolnave, țesuturile alterate apar maro închis până la negru.

Marele avantaj al acestei metode este faptul că pot fi evidențiate leziuni care inițial nu sunt vizibile cu ochiul liber și nu prezintă nici un fel de simptomatologie.

Sunteți pregătiți sa zâmbiți?

Stabiliți o programare!